آیدینآیدین، تا این لحظه: 11 سال و 1 ماه و 7 روز سن داره
آیساناآیسانا، تا این لحظه: 6 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

آیدین و آیسانا

خاطرات این روزهای آیدین

1393/5/14 2:45
نویسنده : مامان زینب
191 بازدید
اشتراک گذاری

سلام آیدین جونم امشب اومدم تا از این روزا برات بنویسم نفسم

درسته روز به روز شیطون تر میشی اما روز به روز برای مامان عزیز و عزیزتر میشی قند عسلم

یه هفته ای میشه که جمله میگی اونم چه جمله هایی و چقدم تند تند حرف میزنی که فقط خودت میدونی چی میگی و بس!!!! موبایلو برمیداری و آنچنان حرف میزنی که آدم فک میکنه واقعا داری با کسی حرف میزنی اما هر وقت کسی زنگ میزنه و میگه میخوام با آیدین حرف بزنم فقط میگی الو و میری دیگه حرف نمیزنی  اما دیروز دوبار صدای آهگ پیام گوشیمو شنیدم بعدشم صدای تو رو که با صدای بلند شروع کردی به خندیدن تا بلند شدم بیام پیشت گوشی رو زدی رو بلند گو و بــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــله صدای دایی مرتضی رو شنیدم که باهات حرف میزد و تو براش میخندیدی نگو آقا گوشی مامانو برداشته اول برا داییش دوتا اس خالی فرستاده بعدشم بهش زنگ زده و دارن با هم گل میگن و گل میشنون الهی من فدات شم با این کارای بامزه ت وروجک من

در ضمن تو رو برای دومین بار روز پنج شنبه تاریخ 93/5/2 ( بار اول 92/10/16 بود) کچلت کردم آخه نه اینکه موهات مثل خودم خیلی کم پشته همه میگن اگه دو سه بار کچلت کنم بهتر میشه حالا بیبینیم بهتر میشه یا نه؟؟!!

مامانی اگه بخوام شیرین کاریهاتو بنویسم باید تا صبح بیدار بمونم آخه الان ساعت 3بامداده و من دوبار متنو نوشتم و هر دو بار با بی دقتی خودم پاک شده 

مامانی من خیلی دوست داشتم که تو رو دو زبانه بزرگت کنم یعنی همراه با یادگیری کلمات فارسی انگلیسیشو هم بهت یاد بدم اما همه گفتن نمیشه و بچه در یادگیری کلمات دچار مشکل میشه و قاطی میکنه و دچار لکنت زبان میشه و از این حرفا.....( البته خودمم تو اینترنت خوندم که نوشته بود از لحاظ روانشناسی آموزش زبانو باید از وقتی شروع کنید که بچه بتونه فارسی روان صحبت کنه و بهترین زمان برای شروع 3 سالگی به بعد هست) منم بیخیال شدم تا اینکه هفته قبل تو وبلاگ یکی از نی نی ها خوندم که مامانش نوشته بود آموزش زبانو از 6 ماهگی همراه با شروع آموزش کلمات فارسی برا بچه م شروع کردم و بدون هیچ مشکلی بچم همزمان با یادگیری فارسی کلمات انگلیسیشو هم یاد گرفته ؛ منم خیلی ناراحت شدم که چرا من شروع نکردم آخه یادگیری زبان انگلیسی خوبه چون اولا زبان رایج دنیاست و بعدا به دردت میخوره و دوما هم اینکه میدونم تو توانایی و استعداد یادگیریشو داری فسقلی من؛  اما تو اصلا غصه نخوری عزیزم از همین فردا با هم شروع میکنیم 

بسته صد آفرین که برات گرفتیم شامل 200عدد فلش کارت پشت و رو فارسی و انگلیسی و 6 حلقه CD  تلفظ هست که از 6 ماهگی بعضی روزا CD ها رو برات میزاشتم پخش میشد و از یه سالگی هم آموزش با فلش کارتها رو شروع کردیم که تو هم استقبال خوبی کردی و خدا رو شکر تا الان خیلی از کلمه ها رو یاد گرفتی و بعضی از روزا تو خونه یا بیرون از خونه و بدون فلش کارتها کلمه هایی رو که یاد گرفتی میگی و از من میخوای تا باهات تکرار کنم و منم با جون و دل قبول میکنم ، یا بعضی وقتا مثلا من میگم جوجه رو بیار و تو میری فلش کارت جوجه رو از بین کارتا برام پیدا میکنی و میاری واسه همینه که میگه جنمشو داری که یاد بگیری عزیز دلم

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ

اولین کلمه انگلیسی که خیلی وقته تکرار میکنی: APPLE

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ

اولین جمله انگلیسی که بلدی: آ لا لو  (I LOVE YOU)

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ

خب بریم سراغ تلفظ بعضی از کلمات به سبک آیدین:

کِبکیت (بیسکوییت)

کَکه (کره)

مومی (میمون)

امکی (پلنگ)

کبو (کبوتر)

تیم تیم (سیب زمینی)

نونه (هندونه)

آپ (آشپزخونه)

اوباه (روباه)

لان لان (لیوان)

آبو (آهو)

عکی (عروسک)

 

عنکی (عینک)

بابابابا (باز کن)

 

 

پسندها (1)

نظرات (0)